söndag 31 oktober 2010

Lalandia

Hej!
Hemkommen från Lalandia som vi var under hegen! Lalandia är ett ställe i Danmark där man kan bada och bowla, leka i ett stort lekland =) , spela minigolf, sporta och mycket mer! 

En del av badlandet =)
De hade 5 olika vattenrutshkanor. 4 stycken "vanliga" fast såklart roliga! Sen en som hette Wild River, man åkte i en typ stor vattenrutschkana, som man bara kastade sig i, sen smalnade det av, och man kom ut i en "trumma"

Utomhus landet.
För övrigt

Utomhus.

En annan avdelning av badlandet !

En till bild, som sagt hade de massor av palmer, för att få det mer som " utomlandskänsla "


Första kvällen så kollade vi först runt, sen stack vi hem till stugan och åt. Efter det gick jag, Anton och hans kompis Marcus som han hade med sig in till lalandia. Där spelade vi bla. minigolf, jag kom 1:a med ett poäng före Anton och lite fler före Mackan ^^. Efter det så spelade vi och lite så.

 Erik i bollhavet.

2:a dagen så gick vi upp och åt frukost, sen gick vi till lalandia aqadome- vattenlandet. Där var vi i ca 4 timmar. Sen var jag och Erik i leklandet, och lekte bland alla bollar!
Stugan, inte för att man ser så mycket men. ;)

Efter det gick vi hem och åt, och sen bar det av till
|
|
v

Datadatadata : Bowlinghallen! :D  Fast först gick gick vi runt, spelade och sånt, sen bowkade vi klockan 21. Jag älskar bowling det är skitkul! Jag kom 2:a efter mamma, Girlpower är vad jag kallar det!

Det fanns två spelhallar, man kunde vinna biljetter som man sen växlade in till vad man ville. vi fick 600 biljetter ( Anton och Marcus vann flest) men Erik fick ändå välja, så han vann en pistol, som sköt skummgummi!


Stuorna såg ut så. 2:a stugan med öppen dörr var vår. Det fanns ett kök, vardagsrum, toalett, och 2 sovrum, ett med 4 sängar och ett med 2 sängar.

Söndag: Vi vaknade av att en hackspett hackade på taket, och den slutade inte heller! Så då skulle Erik ut och skjuta ner den med hans skummgummi pistol, men istället för att skjuta på hackspetten så skjöt han på Anton och Mackans fönster så de vaknade. Efter det så badade vi i ca 4 timmar. Sen bar det av hemmåt igen. Tiden gick sjukt snabbt, för snabbt... 

Och såklart så ska jag sitta i mitten på den obekväma platsen för att jag är mindre än Anton och Mackan, så 
synd det är om mig ;)


/ Flicha


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul ni har haft,så glada ni kan vara.
Tänk att få vara med om så mycket.

Anonym sa...

Är Lalandiabadet större än Strömsnäsbadet?

Undrar vi