söndag 26 december 2010

annandag jul =)

Hej.

Idag har inte hänt så mycket. Jag vaknade vid 10, då käkade ja frukost, efter det så kollade jag på det sista avsnittet på julkalendern, och bakom scenerna. Gyllene knorren ( hotellet som dem hade mitt ute i skogen) Det var egentligen mitt inne i stan, men dem hade bara "planscher" Eller vad man säger bakom hotellet, som skulle se ut som en skog. Sen har jag gått en lång runda med Molly. 

Igår kväll hände något jätteläskigt. Jag hade varit hos Måns i flera timmar, som bara har blivit sämre dessutom. Han orkade inte röra på sig, och vi tror att njurarna har slutat att fungera, så vi kommer antagligen att avliva honom imorgon. Så jag var såklart extremt ledsen. Sen skulle jag borsta tänderna, då så skulle jag hosta, och andades in tandkrämen, sen skulle jag spotta ut, och jag märkte att jag inte fick luft, jag kunde knappt andas, för ca 5 minuter. Har aldrig varit med om det innan. Jag har ofta svårt att andas, men nu gick det inte. 
Men mamma och pappa bad mig att bara ta det lugnt, och försöka andas lugnt, men nej det gick inte! Fy fan vad det var läskigt. 
Efter det så kändes det som om jag hade typ en spindel i halsen, det gjorde ont när jag andades, men framför allt när jag skulle prata, det gick nästan inte att prata. Sjukt läskigt. Men nu är det över.

Har precis varit inne hos Måns, måste njuta av den sista tiden med honom, han skulle gå, men han bara vinglar hela tiden. Jag orkar inte med detta, inte på jul, jag är typ ledsen över det hela tiden. Fast jag inte vill tänka på det, så gör jag det ändå hela tiden =/

Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, vi skulle egentligen och se på bio. Men det var fullt på den jag ville se, sen fanns det inte narnia i svenskt tal för Erik, så det sket sig. Så det blir väl en tråkig dag i Genarp kan jag tänka mig...


Visste ni att anledningen till att man har istappar är att huset är dåligt isolerat. Ett hus jag såg när jag gick förbi med Molly. Troligtvis är det huset ganska kallt ^^


Måns som ligger och sover i garaget.


Måns på vingliga ben.
Måns är extremt smal längst midjan. Han äter aldrig ju, troligtvis för att tarmarna  inte fungerar som sagt...


Annandag jul idag =)

/ Flicha

Inga kommentarer: