tisdag 7 december 2010

Tisdag

Hejsan.

Idag var det skola till halv 4. Nice , not! Vi spelade upp vår pjäs, de 3 små grisarna på Tyskan, med egetskriver manus och allt !  På idrotten så skulle vi ha fystest. Man ska springa mellan väggarna i idrottshallen, inte på långsidorna, utan kortsidorna. Sen ska man nudda vid väggarna, och så räknar idrottsläraren hur många gånger man klarar. Egentligen fick jag inte springa av mamma och pappa, för det är farligt om man är förkyld. Men jag var lite busig, och gjorde det. 28 nudd / varv var MVG för tjejer, och 30 MVG för killar. Jag blev trött efter 4 varv, och tänkte , hur ska jag klara 28. Men det gick, eller det gick bättre. Jag klarade 30, Awsome alltså! =) 
Efter skolan stack jag till Alberte, på bilden , så låt jag efter, eftersom jag har varit sjuk i lunginflamation, så jag skulle göra det som läxa. För om man inte gjorde klart, så kunde man inte få högre betyg än G, och vår bildlärare sa att jag borde göra klart hemma. För hon ville sätta högre betyg på mig än G. Så då hade Alberte målar saker hemma. Eftersom hon är en blivande konstnär, så har hon sånt hemma! Så då gjorde jag 2 bilder.

Annars har jag gjort ännu mer tråkig läxa =( Jag fick inte gå på fotbollen, för att jag är förkyld, väldigt taskigt !
Men om 30 minuter så börjar Desperate housewifes. Det var inte förra veckan, så det är väldigt efterlängtat känner jag. 
Erik har feber, så hoppas att jag inte blir smittad, för jag orkar inte att vara sjuk mer, har haft lunginflamation, har fått en "bruten" hand, är förkyld, kan det bli sämre ?!?. En skit "senhöst" Eller oktober-december har det varit.
Jag var gris nummer 3. Men gris nr 1, hade ett snöhus, gris nummer 2 hade ett legohus, och gris nr 3 (jag) hade ett lerhus, och det kunde inte grisen blåsa ner, men istället gick han in genom ett fönster, och åt upp mig. Sen flyttade han in i mitt hus istället.

Albertes bild, på bilden. En djävul!





/ Flicha





Inga kommentarer: