måndag 27 december 2010

Hoppfull.

I morgon hoppas jag att jag är frisk.Idag blev det en mysig dag, mamma var ledig, så det blev en tjejdag med jag mamma och Ida. När jag vaknade satte mamma mig direkt under ett ångbad. Det vill säga en stor kastrull med väldigt varmt vatten, med en handduk över huvudet. Det skulle öppna mina bihåler typ. Usch, hatar det ordet. Hatar förkylning.  Men det funkade. Och samtidigt rensade jag porerna, och mina läppar blev inte längre torra! Mamma tog i lite tandkräm också, för i det finns det mentol, och det öppnar näsan bättre. Efter det tog jag två zinova, och en panodil. Efter det så åkte vi till Landäng. Vi körde via Häckeberga, och gud vad där är vackert! Solen sken, och snö överallt.






Sjukling påväg!
När vi kom fram till landäng, så la jag märke till att de inte hade en så värst bra isolering...
DA DA DAAAAAH!
Men ändå var där varmt inne, och väldigt fint. Det var längesedan jag var där, och sist, var jag hästägare när jag var där.
Men, nu har ju jag Santos.
 Vi hittade en jättefin Pikeur Fleece till mig som vi köpte, den ska jag ha på Birgittas eller Sannas lektioner, och uppe i fjällen.
Min fleece! :-)

kram på er!
//Ems

Inga kommentarer: