söndag 19 december 2010

JULETIIIIIIID!

Hejsan, och förlåt för bloggbristen från min sida. Men mysigt. Allting är väldigt mysigt. Jag fick ju som sagt tandställning i tisdags. Av den får jag huvudvärk, och kan inte äta annat än risifrutti och soppa. (för tillfället) Jag jobbade på Toppeladugård igår, och fick sluta en halvtimme tidigare för att jag fick skitont i magen. När jag kom hem dunsdade jag rätt ner i sängen och somnade med musik.
På kvällen frågade kompisarna om jag ville vara med dem, men skippa det, pga trötthet. Så en mysig kväll blev det!

Vaknade klockan 8, av att alla i familjen(pappa och Ida) sjöng för mamma, utan mig. Lite snopet kanske. Menmen, jag gav henne en tröja och örhänge. Jag mådde kasst då. Förmodligen feber, och magen var ut och in, kändes det som. När gästerna kom till frukosten vi hade till mamma mådde jag liiite bättre. Då tipsade Josse(moster) och Fredrik(mobror) om barnmat. Och att det var för att jag ätit för lite som jag mår dåligt. Jag gick och köpte tre burkar barnmat, och åt upp två stycken. Det kändes bra, men sedan kom illamåendet tbx igen. Har inte ätit ordentligt sedan i tisdags, och har börjat gå ner i vikt... Mina jeans börjar bli för små tom! Sedan var jag och pappa mamma på entre och burlöv. Där köpte vi julklappar till Ida.



isa.
Hittade denna bilden på mobilen, i somras , när vi var på freeport!


Och sist men inte minst.

Sminktips till oss tjejer (eventuella killar)

De flesta vet inte det, men smink har också ett starkt bäst- före datum. Lika viktigt som när mjölken bli gammal faktiskt. Gammalt smink är ohygieniskt och farligt för huden.
Mascara.
Är den som man minst egentligen behöver tänka på pga  om man använder den mycket tar den ändå slut. Men en mascara får du slänga inom 6 månader!
Tecken på ålder är :
* mascaran klumpar sig.
*Doften är starkare än vad den var som ny.
* Borsten ser ut som en använd tandborste.

Brunkräm.
Den är bäst att köpa i en pumpflaska. Dels för att den inte får en massa bakterier från fingrarna i den, och för att den hålls svalt och mörkt. Brunkrämen håller i max 1 år!
Tecken på ålder:
* krämen delar sig (ungefär som olja och vatten)
* Unken doft.
*  Inte lika kompakt som tidigare.

Läppglans.
Håller max upp till 2-3 månader.  Om du inte peelar dina läppar innan du tar på det. Då är det för mycket bakterier i det. Särskilt om det ligger i en ficka.


Om du vill läsa mer klicka här.

//Ems

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för allt du skrev om hållbarheten ang.smink.
Ems det är viktigt att äta ordentligt.