tisdag 21 december 2010

Julavslutning.

Hej.

Har inte hunnit blogga förrän nu. Julavslutning idag ju. Dvs att jag skippade frukosten, för vi hade Julgröt i skolan, nice! Sedan så var det avslutning i idrottshallen, då många klassen och personer sjöng.
Vårt lag vann ju julturneringen ( bollturneringen) Så då fick vi komma upp på Scen och ta emot ett stort pris. Ion tyckte att jag skulle ha den för att han utsedde mig till lagkapten i efterhand, han gillar mig.
Sen fick vi våra betyg, och jag är nöjd. MVG i musik, och i Idrott. Sen fick jag VG i resten förutom no, där jag fick G.
Efter skolan så var jag med Li. Vi julpysslade, och åt avslutning tårta, väldigt god.

Måns, min katt. Han mådde skitdåligt, jag öppnade garaget, och han kom inte, sen såg jag att han staplade sig till mig. Men han orkade inte gå, eller äta något. Jag trodde att han skulle dö. Så jag var hos honom till sent på kvällen innan jag skulle lägga mig. Jag kunde inte säga hejdå, jag trodde ju att det var sista gången jag skulle se honom...
Men han var levande idag, så vi ringde till djursjukhuset vid klockan 2, då fick vi akuttid klockan 3 i Lund.
Så vi fick berätta vad felet var. Sen röntgade dem honom, och han hade förstoppning i urinblåsan. Dem var tvungna att göra söva honom, och operera. Det skulle kosta upp till 10 tusen. Men det var det värt, tyckte jag. Så nu är han på sjukhuset, och ska sova där tills imorgon. Han klarade av att bli sövd, men nu får han dropp, för han är helt ställd av operationen, han är en gammal katt, 12 år. Så han är inte så stark längre, även fast han vill. En sådan operation är ganska svår också. Så jag hoppas att han återhämtar sig, han får verkligen inte lämna mig! Jag har växt upp med honom.

Efter det så satte vi upp granen och klädde den !


Priset, som jag har där hemma nu !

Måns, på djursjukhuset

Ser ni den vita dimman, som ligger där borta, bakom träden. Vi körde in i det, man kunde inte se vägen framför sig ens!

Så klart kunde man se, ungefär 5meter fram. Man kunde inte se det som var längre bort. Det var ganska läskigt, för vi visste inte vägarna, när vi skulle hämta Erik hos en kompis på landet.

Det var -20 grader, fy fan vad kallt!

Julgröt, och mackor =)


Några 3:or som sjöng.


Nu ska jag snart sticka till Li, (Emma med ) får se vad vi ska hitta på =)

/ Flicha

Inga kommentarer: