onsdag 1 december 2010

snö ljuva snö

Snö, ljuva snö, det snöade hela dagen i skolan, och alla hoppades på att sluta tidigare. På lunchen fick vi reda på att vi fick sluta 1, för att det gick bara en skolbus, klockan halv 2. Ett stort plus med snön är att nu på vintern när det är så kallt, så lyser snön upp!
 Vid 1 efter skolan, så repade vi.
Efter det spelade vi pingis och sånt kul. Det borde snöa så här hela vintern, så att vi kan få sluta tidigare varje dag, inte för att det kommer att inträffa, men ändå!
När jag kom hem skottade jag hela uppfarten, och gångarna så duktig som jag är, eller jag såg grannen som skottade ( 9 år ) han älskar att skotta konstigt nog, men han älskar att vara ute. Sen såg jag att vår uppfart behövdes skotta med...
 Men jag fattar inte varför alla andra barn idag hela tiden ska spela tv- spel och sånt. När man är liten ska man leka, inte spela, det fanns lixom inte när jag var mindre att man hade spelkompisar, som kom hem till en och man alltid spelar tv- spel ?!? 


Skottning.
Mitt fina skottande



 Snö!



/ Flicha

Inga kommentarer: